Publisert Legg igjen en kommentar

Verdien av en ny kunde

Noen kunder har høy verdi gjennom kundeforholdets levetid mens andre kunder kan ha lav verdi og det viser seg dessverre at noen kunder kan ha negativ verdi. Ja til og med stor negativ verdi hvis tålmodigheten og naiviteten er stor nok. Hva som er årsaken til at en kunde får høy verdi eller på den andre siden stor negativ verdi beror på mange faktorer. Det blir som ved fødsler. Mye er bestemt allerede ved unnfangelsen men svært mye bestemmes underveis. Likevel er vel de fleste enige om at unnfangelsen og fødselen  er bestemmende for mye av det som skjer etterpå. Fødselen kan vel sammenlignes med kundens avtale med leverandøren. Det er da forholdet mellom kunde og leverandør virkelig begynner.

Hva er verdien av en ny kunde? Det kan man ikke vite, men erfaring  i  den enkelte bedrift kan gjøre oss istand til å si noe om det. Vi lever av å unnfange eller lage match mellom kunder og leverandører. Derfor er det viktig for oss at våre kunder har en fomening om hva en ny kunde er eller i det minste kan bli verd for dem.

Forleden kom vi over noen som har tenkt og arbeidet godt med dette. Les hvordan de tenker Verdien av en ny kunde 

Legg inn en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.